main
index
/home/linkliman/Documents/Python/Python3.6/Projects/TAL-Project/tal/main.py

This file defines the graphical user interface for the game
with tkinter.

 
Modules
       
tkinter

 
Functions
       
check_answer(win_obj, _=None)
A function that verify the answer
and updates the interface according to it.
Input:
- buttons : the four buttons of the interface
- inpt : the input field of the interface
- _ : an unused parameter sent from an event (when key <Return> is hit)
conf_commands(win_obj)
Configures the command bound to the buttons and entry field.
next_stce(win_obj, minus='-100')
A function that updates the data and the interface with a new sentence.
Input:
- buttons : the four buttons of the interface
- minus : a string representiing the number of point
          to remove from the player's score
replay(win_obj, vict=None)
A function that lauches a new game
and updates the interface
Input:
- buttons : the four buttons of the interface
- inpt : the input field of the interface
- vict : the victory window if it has been created
set_score(win_obj)
A function that updates and fills the printed score according to its values
update_canvas(win_obj)
A function that updates the printed text and make it scrolled to the bottom.
victory(win_obj)
A function that draws a victory window,
asking if the player want to quit or to replay
Input :
- buttons : the list of four bottom buttons
win_bot(panel, win_obj)
Creates the bottom half of the window.
win_bot_left(panel_bot, win_obj)
Create the left part (the input field)
of the bottom part of the window.
win_bot_right(panel_bot, win_obj)
Create the right part (the buttons)
of the bottom part of the window.
win_create()
Creates the window and returns a dictionnary with key elements.
win_top(panel, win_obj)
Creates the top half of the window.
win_top_left(panel_top, win_obj)
Creates the left part (the text area)
of the top part of the window.
win_top_right(panel_top, win_obj)
Create the right part (the score display)
of the top part of the window.

 
Data
        ALL = 'all'
BOTH = 'both'
BOTTOM = 'bottom'
DISABLED = 'disabled'
HORIZONTAL = 'horizontal'
LEFT = 'left'
NORMAL = 'normal'
NW = 'nw'
RIGHT = 'right'
TOP = 'top'
VERTICAL = 'vertical'
W = 'w'
X = 'x'
Y = 'y'